UNINFOS 2009
Univerzitné informačné systémy
25. novembra - 27. novembra, 2009
Nitra, Slovenská republika
Jazyky
Login
Príspevok/poster
Údaje o príspevku
Názov príspevku:
Prístupy k riadeniu služieb informačných technológií
Názov príspevku (AJ):
Approaches to IT service management
Kľúčové slová:
IT služba, riadenie služieb informačných technológií, ITIL, COBIT
Kľúčové slová (AJ):
IT service, IT Service Management, ITIL, COBIT
Text abstraktu:
Článok sa zaoberá prístupmi ku riadeniu služieb informačných technológií. Zameriava sa na ITIL (Information Technology Infrastructure Library) a COBIT (The Control Objectives for Information and related Technology), ktoré sú najviac rozšírené rámce pre riadenie služieb informačných technológií (IT Service Management). Pretože pre IT organizácie vznikajú nejasnosti ohľadom týchto rámcov, článok sa zaoberá hlavnými črtami ITIL a COBIT ich silnými a slabými stránkami. Taktiež kladie dôraz na najnovšiu verziu ITIL. V záujme dosiahnutia obchodných cieľov organizácií poskytujúcich IT služby, článok predstavuje kombináciu týchto dvoch rámcov.
Text abstraktu (AJ):
The article deals with approaches to information technology service management. It focuses on Information Technology Infrastructure Library (ITIL) and Control Objects for IT related Technology (COBIT), which are the most expanded frameworks in IT Service Management. Because there is confusion in IT organizations concerning these frameworks, the article deals with main features of ITIL and COBIT, with strengths and weakness. It also highlights the latest version of ITIL. In order to meet business objectives of organizations delivering IT services, the article compared combination of these two frameworks.