Príspevok/poster

Údaje o príspevku

Názov príspevku: 
Implementácia ITIL v univerzitnom prostredí
Názov príspevku (AJ): 
Implementation of ITIL framework in academical sphere
Autor/Autori: 
HRDLIČKOVÁ,J.
Kľúčové slová: 
ITIL,proces,implementácia
Kľúčové slová (AJ): 
ITIL, process, implementation
Text abstraktu: 
Tento príspevok sa zaoberá komplexným prístupom k implementácii procesného riadenia s využitím metodického rámca ITIL do oblasti prevádzky informačných technológií v prostredí vysokých škôl a univerzít. Na základe praktických skúseností získaných konzultantmi spoločnosti Crux rieši jednotlivé aspekty problematiky a ich vzájomné väzby so zameraním na špecifiká akademického prostredia. Základným prvkom pre úspešnú implementáciu ITIL je zohľadniť ľudský faktor(so zvláštnym dôrazom na komunikačnú stratégiu a školenie), kvalifikovane vybrať SW podporné nástroje a zvoliť správny rozsah a obsah implementácie procesov. Implementácia procesného riadenia v akademickom prostredí vyžaduje často odlišný prístup a taktiež výsledky takýchto projektov bývajú trochu odlišné než v komerčnej sfére. Je potrebné pri práci s IT špecialistami použiť inú motivačnú stratégiu a taktiež býva komplikovanejšie zaviesť procesy ITIL ako vec týkajúcu sa všetkých užívateľov IT na univerzite. Bude diskutovaná otázka, ako riešiť a argumentovať náklady spotrebované na prevádzku IT v dobe ekonomického poklesu. Nezanedbateľným faktorom je vzájomná komunikácia a spolupráca univerzít, ktorá ťažko nachádza ekvivalent v komerčnej sfére. Špecifickým problémom býva výber konzultačnej spoločnosti a overenie si jej schopnosti pochopiť prostredie vysokých škôl a univerzít. Taktiež je riešená problematika prípravy absolventov informatických študijných odborov v oblasti procesného riadenia a špecificky ITIL a ISO20000, pretože prax ukazuje, že povedomie absolventov o tejto problematike nie je dostatočné. Hľadajú sa cesty ako túto problematiku do výučby na vysokých školách a univerzitách začleniť v spolupráci s komerčnými firmami a profesijnými združeniami.
Text abstraktu (AJ): 
This article deals with the complex approach to the implementation of process management with the use of the ITIL framework in the sphere of operation of information technology at universities and colleges. On grounds of practical experience acquired by Crux consultants, it solves individual aspects of the issue and their mutual relations with the focus on specifications of the academic environment. The fundamental element of successful implementation of ITIL is to take into account the human factor (with a special emphasis on communication strategy and trainings), to choose competently the software support tools and choose the correct extent as well as content of process implementation. The implementation of processes in academic environment requires very often a different approach, and the results of such projects tend to be quite different than in the commercial sphere. When working with the IT specialists, we need to apply a different motivational strategy. Also it is a bit more complicated to implement the ITIL framework as a matter that relates to all IT users at the university. There will be the question how to solve and justify the costs for operation of the IT in the period of economic recession. A significant factor is mutual communication and cooperation of universities that hardly has an equivalent in the commercial sphere. Another specific issue is the selection of the consulting company and verification of its capabilities to understand the environment of colleges and universities. Also, it solves the question of preparation and training of the IT graduates in the sphere of process management and specifically the ITIL and ISO 2000 because the practice shows that the students’ awareness of this issue is insufficient. We search for ways how to include this issue in the university and college studies while utilizing the cooperation with commercial companies and professional associations.