Languages
Login
Paper/poster
Paper data
Paper title:
Skúsenosti s nasadzovaním AiS2 na Univerzite Komenského
Paper title (EN):
Implementation of AiS2 experience at Comenius University
Key words:
akademický, informačný systém, IS, krízový manažment, kvalita, migrácia údajov, nasadenie systému, projekt, projektové riadenie, PM, QM, testovanie
Key words (EN):
academic, information system, IS, crisis management, quality, data migration, system implementation, project, project management, PM, QM, testing
Text of abstract:
Akademický informačný systém (AiS2), vyvinutý na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ), je komplexný informačný systém, ktorý slúži na elektronické spracovanie celej študijnej agendy. Na Univerzite Komenského (UK) bol nasadený od 2.septembra 2009. V prvej časti príspevku sa popisujú niektoré aspekty projektového riadenia nasadzovania systému na strane zákazníka (UK), najmä organizácia projektu, komunikácia a riadenie projektu. V ďalšej časti je načrtnutý harmonogram nasadzovania, základný koncept hardware, integračné rozhrania na niektoré existujúce systémy, migrácia údajov a ich verifikácia. Súčasťou implementácie bola parametrizácia rolí a základných číselníkov, aktualizácia manuálov, príprava web stránok, schémy podpory a helpdesku. Vykonala sa séria školení pre jednotlivé skupiny používateľov. Prezentované sú prvé štatistiky ostrého nasadenia počas zápisov študentov a vstupu učiteľov do systému. Vzhľadom na napnutý časový harmonogram sa využili viaceré prvky krízového manažmentu. V závere sú zhrnuté najdôležitejšie skúsenosti z procesu nasadzovania.
Text of abstract (EN):
The Academic information system (AiS2), which has been developed by Pavol Jozef Šafárik University (UPJŠ), is a complex information system which is intended for management of study agenda. It has been implemented at Comenius University on September 2, 2009. In the first part of this paper some project management aspects of system implementation at customer site are described, especially project organisation, project communication and control. In the next part, the implementation time schedule, basic hardware concept, integration interfaces for existing information systems, data migration and verification are depicted. Implementation includes parametrisation of roles and basic list of values update of manuals, preparation of web pages, support scheme and helpdesk. The series of trainings for different group of users was performed. The initial basic statistics of system run-up during student registrations and on entering teachers is presented. Due to the tight time schedule some features of project crisis management were used. Finally, some experience from the system implementation were summarised.