Publikácie a výstupy projektu


Tu nájdete výsledky výskumu vo forme krátkeho zhrnutia alebo popisu publikovaných článkov, metodík, implementácií pilotných projektov a ďalších výsledkov výskumu.

Výskum bol podporený výskumným grantom APVV - 17 - 0564 „Využitie spotrebiteľskej neurovedy a inovatívnych výskumných riešení v aromachológii a jej aplikácia vo výrobe, obchode a službách“.




Publikácie a výstupy za rok 2018


Aromachology in Food Sector – Aspects of Consumer Food Products Choice
In Żywność. Nauka. Technologia. Jakość. 2018. Horská, Elena – Šedík, Peter – Berčík, Jakub – Krasnodębski, Andrzej – Witczak, Mariusz – Filipiak-Florkiewicz, Agnieszka. Vol. 25, No. 4 (117), s. 33-41.
DOI: 10.15193/zntj/2018/117/257

The Importance of Odours in the Workplace: A Review
In Studia Mundi – Economica. 2018. Kapustová, Zuzana – Horská, Elena – Berčík, Jakub – Paluchová, Johana – Gurčík, Ľubomír. Vol. 5, No. 4 (2018), s. 97-104.
DOI: 10.18531/Studia.Mundi.2018.05.04.97-104

Vplyv vybraných aspektov neurovedy na kvalitu života seniorov – The impact of selected aspects of neuroscience on the quality of senior life
In International Scientific Conference RELIK 2018 – Reprodukce lidského kapitálu – vzájemné vazby a souvislosti – Reproduction of Human Capital – mutual links and connections. 2018. Lieskovská, Vanda – Pavlov, Peter. s. 226-236.
 





Publikácie a výstupy za rok 2019


Aroma marketing and the concept of sustainable development.
Mravcová, A. – Berčík, J.
In The 13th International Conference INPROFORUM 2019: 100 Years of the Koruna. 2019. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích.

Aroma marketing as a new option of in-store communication
Horská, E. – Berčík, J. – Holotová, M. – Paluchová, J.
In ICoM 2019 - People, planet and profit: Sustainable business and society. 2019. Vol. 1. Gödöllő : Szent István University, s. 1-8. ISBN 978-963-269-881-6
URL: https://dx.doi.org/10.17626/dBEM.ICoM.P01.2019.p001.

Aromatization of Manufacturing Areas Can Positively Affect Work Performance and Stress of Employees
Berčík, J. – Paluchová, J. – Hambálková, M.
In Acta Oeconomica Cassoviensia. 2019. PHF EU Košice Vol. XII, No. 1. ISSN 1337-6020

Importance of Aroma Marketing in Tourism: Comparative Study in Selected Tourism Areas
Paluchová, J. – Berčík, J.
In 1st UNICART Interdisciplinary International Conference on Tourism Management and Development of Territory. 2019. Bari : Università degli Studi di Bari Aldo Moro. ISBN: 978-88-6629-050-6

Metodika skúmania vplyvu aromatizácie s využitím nástrojov v spotrebiteľskej neurovedy vo výrobe, obchode a službách
Berčík J. – Paluchová, J. – Gálová, J. – Neomániová, K.
2019. Nitra: SPU v Nitre, 41 s. ISBN 978-80-552-2127-4

Neuromarketing a aromachológia v zdravotnej a sociálnej praxi
Lieskovská, V.
In RELIK 2019: Reproduction of Human Capital – mutual links and connections. November 7-8, 2019. s. 293-301.
URL: https://relik.vse.cz/2019/sbornik/en/toc.html

Review of Aroma Marketing in Selected Areas: Case of Fashion Stores
Šugrová, Michaela – Paluchová, Johana – Horská, Elena – Berčík, Jakub – Gendiar, Samuel Norman
In Prosperitas. 2019. Vol. 18/3, s. 110-121.
DOI: 10.31570/Prosp_2018_03_6

Spotrebiteľské správanie verzus neuromarketing
Lieskovská, V.
In Gontkovičová, B. Riešené projekty - vedecké problémy [elektronický zdroj] : elektronický zborník príspevkov z vedeckého workshopu, 2019, (Košice, Slovensko). 2019. ISBN 978-80-225-4624-9

The Application of Consumer Neuroscience in Evaluating the Impact of Aroma Marketing on Consumer Preferences in the Food Market
Berčík, J. – Gálová, J. – Paluchová, J. – Vietoris, V.
In International Food Marketing Research Symposium. June 12-13, Sippy Downs, Australia, 2019. s. 130-134.
URL: https://www.institutefpm.com/proceedings/

The Impact of Aroma Compounds and Air Quality on Customer Emotions in a Retail Food Store
Berčík, J. – Gálová, J. – Paluchová, J. – Horská, E. – Vietoris, V.
In International Food Marketing Research Symposium. June 12-13, Sippy Downs, Australia, 2019. s. 96.
URL: https://www.institutefpm.com/proceedings/

Use of Electroencephalography and Face Biometrics for Evaluation of Christmas Aromatic Compounds
Paluchová, J. – Berčík, J. - Benda Prokeinová, R.
In People : international journal of social sciences. 2019. 5, 1, s. 609-622. ISBN 2454-5899 online
URL: https://www.institutefpm.com/proceedings/

Utilization of aroma marketing in business environment in selected global south countries
Mravcová, A. – Berčík, J.
In ICoM 2019 - People, planet and profit: sustainable business and society. 2019. s. 52-58. ISBN 978-963-269-882-3
URL: http://icom2019.gtk.szie.hu/sites/default/files/upload/page/proceedings-icom-2019jun13-volume_ii-doi-ed_da.pdf

Vplyv kvality vzduchu v maloobchodnej prevádzke na emócie zákazníkov: The impact of air quality on consumer emotions in a retail store
Berčík, J. – Paluchová, J. – Gálová, J. – Neomániová, K.
In Kádeková, Z. – Košičiarová, I. Marketing a obchod. 2019. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita, s. 81-85. ISBN 978-80-552-2103-8

Využívanie scent marketingu vo vybraných segmentoch služieb = Application of scent marketing in selected service segments
Neomániová, K. – Paluchová, J. – Berčík, J.
In Kádeková, Z. – Košičiarová, I. Marketing a obchod. 2019. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita, s. 86-91. ISBN 978-80-552-2103-8.

Význam aromatizovania reštauračných priestorov a využitie aromachológie v praxi = Importance of aromatization in restaurant spaces and using of aromachology in a practice
Paluchová, J. – Berčík, J. – Neomániová, K.
In Kádeková, Z. – Košičiarová, I. Marketing a obchod. 2019. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita, s. 92-98. ISBN 978-80-552-2103-8.





Publikácie a výstupy za rok 2020


Air Quality and Other Factors Influencing Suitability of Food Businesses Work Environment
Lušňáková, Z., Šajbidorová, M., Lenčéšová, S., Rumanko, B.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 328-336. ISBN 978-963-269-918-9
URL: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Aroma Marketing and Its Impact on the Sales Success and the Economic Situation in Café In Cuple
Mušinská K., Horská E., Paluchová J., Beňovičová K.
In Cuple. Challenges and changes under the shadow of COVID-19. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 202-212. ISBN 978-963-269-930-1 .

Aroma marketing as a tool to increase turnover in a chosen business entity
. Berčík, J., Virágh, R., Kádeková, Z., Duchoňová, T.
In Potravinarstvo – Slovak Journal of Food Sciences. 2020. 14(1), pp. 1161-1175. ISSN 1338-0230

Importance of Aroma Marketing in Tourism: Comparative Study in Selected Tourism Areas
Paluchová, J. – Berčík, J.
In 1st UNICART Interdisciplinary International Conference on Tourism Management and Development of Territory. 2019. Bari : Università degli Studi di Bari Aldo Moro. ISBN: 978-88-6629-050-6
DOI: https://doi.org/10.5219/1475

Aromachology and its Role in Influencing Consumer Behaviour of Millennials
Kádeková, Z., Košičiarová, I., Holotová, M., Kubicová, Ľ., Predanocyová, K.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 119-129. ISBN 978-963-269-918-9
DOI: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Aromatization and Air Quality as an Important Aspect of Grocery Shopping Environment
Berčík, J., Paluchová, J., Gálová, J., Neomániová, K.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 57-67. ISBN 978-963-269-918-9
DOI: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Bezkontaktný spôsob merania telesnej teploty a systém na jeho vykonávanie
Vlastník: Ing. Jakub Berčík, PhD.
Zariadenia na bezdotykové meranie teploty, detekciu ochrany tváre a rozpoznávanie osôb. Systém môže byť priamo prepojený s navádzačom pri vstupe do prevádzky, ktorý umožní vstúpiť len osobe, ktorá spĺňa vyššie spomínané kritéria, pričom v opačnom prípade sa ozve varovný signál. Toto zariadenie pri meraní telesnej teploty zohľadňuje aj okolité prostredie (kvalitu vzduchu a počasie), ktoré môžu bezprostredne ovplyvniť telesnú teplotu človeka. Taktiež myšlienka merania teploty bola vylepšená o automatické nastavenie výšky zariadenia, aby technológia správne zosnímala ľudí rôznych výšok (meranie teploty v glabelle) a v prípade detekcie osoby so zvýšenou teplotou vie zariadenie preventívne spustiť aromatizačnú jednotku s náplňou, ktorá má dezinfekčný účinok.

Innovative Research Solutions in Aromachology and Aromatherapy
Čarnogurský, K., Diačiková, A., Madzík, P.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 78-85. ISBN 978-963-269-918-9
DOI: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Metodika skúmania vplyvu aromatizácie v obchode a službách s využitím inovatívnych nástrojov na získavanie spätnej väzbyt
Berčík J., Gálová, J., Neomániová, K., Mravcová, A., Vietoris, V.
2019. Nitra: SPU v Nitre, 61 s. ISBN 978-80-552-2294-3

Názov technického riešenia: Bezkontaktný spôsob merania telesnej teploty a systém na jeho vykonávanie
Prihlasovateľ: Ing. Jakub Berčík, PhD., Ing. Ján Bajús, PhD.
Podacie číslo: 1000035443
Číslo prihlášky: PUV50039-2020
Dátum podania: 24. 04. 2020

Placing of Smell in Restaurant and Aromatization´ Impact on Customers and Profit
Paluchová, J., Berčík, J., Neomániová, K., Janičová, P.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 155-164. ISBN 978-963-269-918-9
DOI: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Review of Aroma Marketing Application in Electronics Stores
Vakoš, A., Šugrová, M., Paluchová, J., Berčík, J.
In Horská, E., Kapsdorferová, Z. & Hallová, M. (Eds.). Innovative Approaches for Sustainable Agriculture and Food Systems Development : Conference proceedings. International Scientific Days 2020. 2020. Gödöllö : Szent István University, pp. 189-196. ISBN 978-963-269-918-9
DOI: https://doi.org/10.18515/dBEM.ISD.P01.2020

Smart aromatizačná jednotka
Vlastník: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Smart jednotka umožňuje inteligentnú reguláciu aromatizácie v priestore na základe živých hodnôt, a preto dokáže aromatizovať vymedzený priestor účinnejšie. Jednotka dokáže striedať až štyri rôzne arómy, určené pre daný priestor, čím sa zamedzuje efektu zvyknutia človeka na danú arómu a cielenejší vplyv na jeho čuchový zmysel. Výber arómy sa riadi okrem údajov o kvalite vzduchu aj informáciami o aktuálnom počasí, ktoré má vplyv na šírenie aromatizácie a preferencie ľudí.

The effect of scent marketing on the emotions and and preferences of generation X
Berčík, J., Gálová, J., Paluchová, J., Neomániová, K.
Global Marketing Conference at Seoul. 2020. pp. 844-848. ISSN 1976-8699
DOI: https://doi.org/10.15444/GMC2020.06.07.02

The use of consumer neuroscience in aroma marketing of a service company
Berčík, J., Mravcová, A., Gálová, J., Mikláš, M.
In Potravinarstvo – Slovak Journal of Food Sciences. 2020. 14(1), pp. 1200-1210. ISSN 1338-0230
DOI: https://doi.org/10.5219/1465

Wellness centrá vybraného regiónu
Lieskovská, V.
Riešené projekty - vedecké problémy : elektronický zborník príspevkov z vedeckého workshopu. 2020. Košice : Podnikovohospodárska fakulta EU, pp. 29-37. ISBN 978-80-225-4745-1





Publikácie a výstupy za rok 2021






Kontakt

Ing. Jakub Berčík, PhD.

Zodpovedný riešiteľ
Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre
Fakulta ekonomiky a manažmentu
Tr. A. Hlinku 2
949 76 Nitra
Slovenská republika
jakub.bercik@uniag.sk