PRIHLÁSENIE POUŽÍVATEĽA

Prihlasovacie meno: (E-mail adresa zaslaná e-mailom)
Heslo: (Pre prvé prihlásenie použite heslo zaslané e-mailom)
POSLEDNÁ ZMENA
22. mája 2008

REGISTROVANÍ ÚČASTNÍCI

Späť na zoznam

doc. Ing. Mária Hambalková, CSc.

Hambálková, M.- Džupina, M.

DETERMINANTY FORMOVANIA OBCHODNÝCH PODNIKATEĽSKÝCH ŠTRUKTÚR
DETERMINANTS WHICH INFLUENCE THE FORMATION OF RETAIL STRUCTURES

Anotácia:
Typickým javom súčasného rozvoja na slovenskom vnútornom trhu je postupná integrácia a koncentrácia obchodných aktivít. Tieto aktivity vykonávajú domáci a zahraniční maloobchodníci, ktorí v súčasnosti rozvíjajú svoje reťazce. Hlavným cieľom príspevku bolo vyhodnotiť hlavné determinanty, ktoré ovplyvňujú formovanie domácich a zahraničných obchodných štruktúr, s hlavnou pozornosťou zameranou na obchod potravinárskymi produktami. Vzhľadom na zložitosť reprodukčného procesu v podmienkach trhovej ekonomiky sú na manažmenty podnikov kladené zvýšené požiadavky. V tomto bode je najdôležitejšou vecou stratégia firmy, ktorá je jedným z najdôležitejších rozhodnutí, ktoré ovplyvňujú hlavnú orientáciu ako aj budúce obchodné aktivity. Podľa prognostiky bude obchod na Slovensku v nasledujúcich rokoch prudko rásť a súčasne bude odvetvím schopným do značnej miery absorbovať pracovné sily uvoľnené z iných odvetví hospodárstva, ktoré v záujme vyššej konkurencieschopnosti budú musieť pristúpiť k racionálnemu nakladaniu s pracovnými miestami. Je však nevyhnutné neustále prispôsobovať podnikateľské prostredie odstraňovaním obchodných bariér vo všetkých oblastiach podnikania.

Abstract:
A typical feature of the current development in the area of Slovakia's internal market is gradual integration and concentration of trading activities. These activities are carried out by domestic and foreign retailers which are currently expanding their chains. The main goal of the paper was to evaluate the particular indicators which influence the formation of domestic and foreign retail structures, focusing mainly on retailing food products. Due to the intricacy of the reproduction process under the conditions of market economy, increasing demands are placed on the management. At this point, the most important thing is the company strategy, which consists is one of the most important decisions that determine the main orientation, as well as the future business activities.