USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Ing. Johana Ürgeová

Horská,E. - Urgeova,J.

KOMPARATÍVNA ŠTÚDIA VNÍMANIA KVALITY A PÔVODU PRODUKTU NA SLOVENSKU A V RAKÚSKU
Comparative study of perception of quality and origin's product in Slovakia and in Austria

Anotácia:
Príspevok je zameraný na vnímanie kvality a pôvodu produktov pochádzajúcich z krajín Európy. Budeme sa venovať pojmu imidžu krajiny a produktu a tiež porovnaniu slovenského a rakúskeho spotrebiteľa z rôznych hľadísk .Prostredníctvom prieskumu na jednej strane zhodnotíme vnímanie Slovenska ako krajiny očami rakúskeho spotrebiteľa, ale aj jeho poznatky o slovenských výrobkoch a na strane druhej názor slovenských spotrebiteľov na imidž, poznanie a propagovanie Slovenska doma, ale aj v zahraničí. Firmy by mali cieľavedome ovplyvňovať a využívať vzájomné vzťahy medzi imidžom a pôvodom výrobku, ktorý vplýva na spotrebiteľovo rozhodovanie. Keď spotrebitelia nakupujú, posudzujú aj krajinu pôvodu produktu. Európski spotrebitelia majú často zvláštny postoj, alebo dokonca preferencie na produkty vyrobené v určitých krajinách. Krajina pôvodu výrobku ovplyvňuje ako spotrebitelia hodnotia kvalitu výrobkov i ktorú značku nakoniec zvolia.

Abstract:
The report targets the perception of quality and origin of products, which are from European countries. We will devote to conception of country image and product image and also to comparate the Slovak and Austrian consumer in the various aspects. Through research, on one side we shall review , how the Austrian consumer perceives Slovak Republic as some of one European country, but also his knowledges about Slovak goods , and than on other side we shall review the opinion of Slovak consumers to image, knowledge and promotion of Slovak Republic at home, but in abroad too. The companies systematic should influence and should use interaction relationships between image and origin of product, that influences to consumer decision. If the consumers buy, they appreciate country origin of product also. The European consumers often have specific attitude or preferences to products, which are made in the certain countries. The country of product origin influences , how the consumers appreciate an quality of goods and what kind of product brands they choose too.