USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Ing. Miroslav Ivánek

Ivánek,M. - Piešťanský,J.

Adaptácia a začínajúci učiteľ
Adaptation and beginning teacher

Anotácia:
V článku predstavujeme niektoré problémy s adaptáciou začínajúceho učiteľa, ktoré sú spojené aj s hľadaním východísk. Jedným z kľúčových je aj pedagogická prax, nenahraditeľná už v rámci prípravy budúceho učiteľa. Tu začína robiť svoje „prvé kroky", ktoré neskôr po prvom nástupe do zamestnania mal by sledovať a viesť učiteľ uvádzajúci. Prívlastkom uvádzajúci býva na strednej škole označený pedagóg ku ktorému je začínajúci učiteľ pridelený. Učiteľskému elévovi pomáha sleduje jeho rast a hodnotí jeho pokroky. Obdobie takéhoto zaúčania a uvádzania do praxe by malo spravidla trvať asi 1 rok. Učiteľ-začiatočník dopredu nevie ku komu bude riaditeľom školy pridelený a takisto ani učiteľ uvádzajúci nevie, aký skvelý adept učiteľstva bude pridelený jemu. Je to v skutku dokonalá príležitosť pre obidve strany ako uplatniť svoje schopnosti nadviazať kontakt.

Abstract:
The article introduces some of the problems with adaptation of beginning teacher which are also connected with finding resources. One of key ones is also pedagogical practice, which is required already during preparation process of beginning teacher. This is the space for his/her "first steps" which later should be monitored and led by mentor teacher.