USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

RNDr. Janka Drábeková, PhD.

Drábeková, J. - Rumanová, L.

VYUŽITIE DIDAKTICKÝCH SOFTVÉROV V NIEKTORÝCH ČASTIACH MATEMATIKY
EXPLOITATION OF DIDACTICAL SOFTWARE IN SOME MATHEMATICS´ PARTS

Anotácia:
Informačný vek si vyžaduje zásadné zmeny vo vyučovaní. Používanie informačných technológií môže edukáciu uľahčiť alebo urýchliť. Nové trendy v matematike vedú k využívaniu rôznych didaktických softvérov na zlepšenie a zatraktívnenie jej výučby, pretože veľa študentov nepovažuje matematiku za obľúbený predmet. Príčinu možno treba hľadať v nedokonalostiach vyučovacích metód, ktoré by sa dali minimalizovať zaradením dostupných matematických softvérov. Matematické vzdelávanie sa tak môže stať pre študentov pútavejšie a efektívnejšie. V príspevku poukážeme na výhody využitia niektorých didaktických softvérov v konkrétnych fázach vyučovacieho procesu. Sústredíme sa na tematické celky planimetria, funkcia jednej reálnej premennej. V príkladoch ukážeme nový rozmer, ktorý softvéry prinášajú do vyučovania matematiky.

Abstract:
Information time demands of fundamental change at the teaching. Using of information technologies can relieve or precipitate teaching. New trends at teaching of mathematics direct on make use of different didactical software for betterment and more interesting its education because more students don't consider mathematics for their favorite subject. We can seek the reason at imperfection of teachings´ methods, so these defects probably can to minimize with integrate of mathematical software into education. Mathematical education may become more interesting and effectively for students. In this article we aim to show benefit of using some didactical software in the concrete teachings´ phases. We specialize to parts of mathematics as a planimetry and function of one variable. In problems we mention new dimension which software bring into teaching of mathematics.