USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Ing. Eleonóra Černáková, PhD.

Eleonóra Černáková

VPLYV NEDIREKTÍVNEHO VYUČOVANIA NA SÚDRŽNOSŤ V ŠTUDIJNEJ SKUPINE
The Influence of Nondirective Education on the Coheresion of Study Group

Anotácia:
Pri koncipovaní edukácie je potrebné si uvedomovať a rešpektovať, že vzdelávanie je procesom socializácie a sebaaktualizácie všetkých zainteresovaných. V našom príspevku poukazujeme na stále potrebnú a aktuálnu humanizáciu v školstve SR. Jednou z možností humanizácie vyučovania je nedirektívny prístup v zmysle P-C-E podľa C. Rogersa. Takéto vyučovanie rozvíja celú osobnosť učiaceho sa a má vplyv aj na vzťahy v študijnej skupine.

Abstract:
It is necessary to realise and respect that the education is except for tution a proces of socialisation and selfactualization of all the personsinterested in. In our article we are remiting on still actualy humanistic aproaches in education SR.One of many humanistic access of education is indirectiv one like P-C-E (person centred education) by Carl Rogers. These education divelope all personality of studentand it have an influence also on relations in studygroup.