PRIHLÁSENIE POUŽÍVATEĽA

Prihlasovacie meno: (E-mail adresa zaslaná e-mailom)
Heslo: (Pre prvé prihlásenie použite heslo zaslané e-mailom)
POSLEDNÁ ZMENA
22. mája 2008

REGISTROVANÍ ÚČASTNÍCI

Späť na zoznam

Ing. Iveta Kufelová

Fendeková, E.- Kufelová, I. - Mikušová, N.

Nákladová analýza efektívnosti výrobných stratégií firmy
Cost Analysis of Effectiveness of Production Strategy

Anotácia:
Cenové rozhodnutia sú ovplyvnené prostredím,v ktorom firma vyrába. Dôležitou dimenziou prostredia je stupeň konkurencie, ktorému firma čelí. Firma na vysoko konkurenčnom trhu môže mať malú alebo žiadnu kontrolu, nad cenou produkcie. V takomto prípade sa musí pozornosť sústrediť na stanovenie optimálnej úrovne výstupu k takejto pre ňu neovplyvniteľnej cene. Naopak,ak je firma v relatívne dominantnom postavení ako predávajúci výrobku, bude mať značnú slobodu pri stanovení ceny.

Abstract:
Pricing decisions is affected by the economic environment in which the firm operates. An important dimension of this environment is the degree of competition faced by the firm. A firm in a very competitive market may have a little or no control over price. In that case, managerial attention must be focused on the rate of the output to be produced. Conversely, a firm that is only seller of a product may have a considerable freedom is setting price.