USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Bc. Jana Cibová

Cibová, J.

ETICKY RIADENÝ PODNIK A JEHO KONKURENČNÁ VÝHODA
COMPANY'S ETHICAL MANAGEMENT AND ITS COMPETITIVE ADVANTAGE

Anotácia:
Príspevok sa zaoberá možnosťou zavádzania vnútorných smerníc na regulovanie správania sa podniku, čo môže viesť ku zvýšeniu jeho konkurencieschopnosti. Etické problémy sa objavujú v každom podniku, pretože ľudia ignorujú alebo prekračujú hranice morálneho správania. Vo väčšine podnikov, otázka zdrojov morálnych problémov vzniká na základe činnosti a správania sa majiteľov a vrcholových manažérov podniku, ktoré je adresované dovnútra podniku ale aj do jeho okolia. Z toho dôvodu stále viac podnikov podstupuje proces reformy zavádzania politiky pre vytváranie vnútorných smerníc na regulovanie správania sa podniku. Predpokladom pre účelný proces podnikovej reformy zavádzania politiky etického správania je presné vymedzenie etických princípov a metód do podnikateľského procesu, teda vytvorenie etickej infraštruktúry.

Abstract:
The paper deals with the possibility of introducing the internal guidelines for company behavior regulation, which can lead to increasing of company's competitiveness. The ethical problems can be seen in every company because people ignore or overstep the principles of moral behavior. In most companies, the question of moral problems resources arises from performance of shareholders and top managers that is addressed to the internal side of the company and the external side of the company. That is why still more and more companies introduce the reform process of applying the policy for creating the internal guidelines for company behavior regulation. The prerequisite for useful reform process is the exact defining of ethical principles and methods into the entrepreneurial process, thus creating the ethical infrastructure.