
MEDZINÁRODNÉ VEDECKÉ DNI 2008
Konkurencieschopnosť a ekonomický rast: Európske a národné perspektívy
28. mája - 30. mája, 2008
Nitra, Slovenská republika
22. mája 2008
REGISTROVANÍ ÚČASTNÍCI
Ing. Peter Oremus
Oremus, P.
Prieskum vybraných aspektov marketingového riadenia
podnikov mäsospracujúceho priemyslu na Slovensku
Research on some aspects of marketing management
in the meat processing industry in Slovakia
Anotácia:
Príspevok hodnotí vybrané aspekty marketingového riadenia podnikov mäsospracujúceho priemyslu na Slovensku v období rokov 2002 - 2006. Zahrňuje predvstupové obdobie do EÚ, ako aj vstup do EÚ a jeho dopad na zmeny marketingového riadenia v záujme udržania a presadenia sa na trhu. Všetky skúmané podniky si uvedomujú silné konkurenčné prostredie, v ktorom pôsobia a rezervy v realizácii praktického marketingu. Výsledky prieskumu poukazujú na nedostatok využívania možností umiestňovania produktov na zahraničných trhoch.
Abstract:
The article analyses some aspects of marketing management in the meat processing industry in Slovakia within the period of years: 2002 - 2006. It includes the pre-accession period, accession of the Slovak Republic to the EU and its impact on changes in marketing management in terms to keep or improve current market position. All businesses involved in our survey are aware of strong competitive environment and some weaknesses which occur in marketing practice. Research results also point at weaknesses in area of international market penetration.