USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

doc. Ing. Anton Kretter, PhD.

Kretter, A. - Mirz, M.

Marketingová komunikácia ako nástroj rozhodovania zákazníka gastronomického zariadenia
Marketing communication as a tool of customer`s decision-making in gastronomy

Anotácia:
Marketingová komunikácia predstavuje významný nástroj ovplyvňovania zákazníkov gastronomických zariadení pri ich rozhodovaní o výbere reštaurácie v nadväznosti na jej ponuku. Práca skúma vzťahy medzi rôznym tematickým členením ponuky a informačnými kanálmi, ktorými sú oslovovaní zákazníci. Riešenie vychádza z pracovných hypotéz, ktoré sú konfrontované výsledkami výskumu trhu na súbore návštevníkov reštaurácií. Výsledky výskumu potvrdili, že subjektívne predstavy a očakávania manažmentu gastronomických zariadení je nutné priebežne korigovať v nadväznosti na reálne postoje zákazníkov.

Abstract:
Marketing communication is an important tool of effecting customers when choosing restaurants in relation to what they offer. This paper solves the relations between thematically different structured supply and information channel, by which the customers are addressed. The solution comes out of work hypothesis, that are confronted with results of marketing research, which was conducted on restaurant`s customers. The research results confirm, that subjective images and expectations of the restaurants management must be changed continually according to real attitudes of customers.