USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Ing. Stanislava Mikulášová

Mikulášová, S.

SWOT ANALÝZA TRHU HROZNA A HROZNOVÉHO VÍNA
SWOT ANALYSIS OF GRAPE AND GRAPE WINE MARKET

Anotácia:
V príspevku je prezentovaná analýza silných, slabých stránok a príležitostí a ohrození trhu hrozna a hroznového vína v Slovenskej republike. Za účelom získania podkladových údajov swot analýzy bol uskutočnený marketingový prieskum pomocou dotazníkovej techniky. Prostredníctvom dotazníka bolo oslovených 45 výrobcov hrozna a hroznového vína. Cieľom uvedeného marketingového prieskumu bolo zistiť postoje vinohradníkov a vinárov k súčasnej situácii vo vinohradníctve a vinárstve, ako aj získať informácie o ich očakávaniach do budúcnosti tohto odvetvia, na základe čoho bola sformulovaná už uvedená analýza.

Abstract:
The analysis of strenghts, weaknesses, opportunities and threats of grape and grape wine market in Slovak republic is presented by this paper. In order to get primary data of swot analysis, marketing research was realized by means of questionairre technique. Through the questionnaire 45 producers have been addressed. The target of presented marketing research was to find out the vine-dressers and wine makers attitudes to present situation at viticulture and winemaking, and to get information about their expectations into the future of this branch. On this basis the presented swot analysis was frame.