PRIHLÁSENIE POUŽÍVATEĽA

Prihlasovacie meno: (E-mail adresa zaslaná e-mailom)
Heslo: (Pre prvé prihlásenie použite heslo zaslané e-mailom)
POSLEDNÁ ZMENA
22. mája 2008

REGISTROVANÍ ÚČASTNÍCI

Späť na zoznam

Ing. Martina Majorová

Majorová, M.

Analýza efektívnosti výdajov na reklamu vybraných slovenských podnikov použitím analýzy dátových obalov
An analysis of advertising media expenditures efficiency of selected Slovak companies using Data Envelopment Analysis

Anotácia:
Tendencia rastu objemu vynaložených finančných prostriedkov na propagáciu spoločnosti v rôznych médiách sa etablovala aj na slovenskom reklamnom trhu. Účinnosť reklamnej kampane je možné hodnotiť niekoľkými ukazovateľmi, resp. metodologickými prístupmi. Príspevok analyzuje efektívnosť výdajov na reklamu v médiách top 30 najväčších zadávateľov reklamy na Slovensku prostredníctom analýzy dátových obalov. Dosiahnuté výsledky poukazujú na nevyužitý potenciál printových (noviny, časopisy) a broadcastových (rozhlas, televízia) médií.

Abstract:
Increase in the volume of financial means spent on company advertising through various media has been established on the Slovak advertising market as well. Effectiveness of an advertising campaign can be evaluated by several indicators or methodological approaches. The paper analyzes advertising media expenditures efficiency of top 30 Slovak advertisers using data envelopment analysis. Achieved results point out unused potential of both print media (newspapers, magazines) and broadcast media (radio, television).