USER LOGIN

Log in name: (E-mail address sent by e-mail)
Password: (For first login use password from email)
LAST CHANGE
May 22, 2008

LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS

Back to list

Ing. Katarína Kleinová

Kleinová, K.

Vplyv krajiny pôvodu produktu na spotrebiteľské správanie na trhu potravín
The impact of a product country-of-origin on consumer behavior on foodstuff market

Anotácia:
Nákup potravín je spravidla rutinným, s nízkou zainteresovanosťou zákazníka, pričom rozhodujúcimi kritériami výberu sú predchádzajúce skúsenosti s produktom, vzhľad a chuť. Do úvahy však treba vziať aj iné faktory. Jedným z týchto faktorov ovplyvňujúcich rozhodovanie spotrebiteľa je aj krajina, kde bol daný produkt vyrobený. Produkty sú zákazníkmi často hodnotené na základe krajiny pôvodu alebo na základe imidžu, ktorý si vytvárajú o krajine respektíve o produktoch z danej krajiny. Predovšetkým v prípadoch, keď zákazníci majú málo informácií o produktoch, využívajú údaj o pôvode k hodnoteniu celého produktu alebo jeho čiastkových atribútov. Vychádzajúc z uvedených skutočností je cieľom príspevku zhodnotiť vplyv krajiny pôvodu na výber potravín slovenskými konzumentmi celkovo a u vybraných sortimentných skupín.

Abstract:
Food products are typically purchased with low involvement on the part of consumers and the major influencing role by buying foodstuffs play prior experience of a particular product, appearance and taste. However, many other factors come into play. One of these factors influencing consumers´ purchasing decisions is where a particular product was made. Products are evaluated according to their country of origin and the image that consumers have of that country or product from that country. When consumers do not know much about a product, they use country of origin as a reference for evaluating some or all of the attributes of the product. The aim of this paper is to determine whether country of origin of food products is an important consideration in purchase decision-making of Slovak consumers and to determine the effect of country of origin for specific categories of food products.