
INTERNATIONAL SCIENTIFIC DAYS 2008
Competitiveness and Economic Growth: European and National Perspectives
May 28 - May 30, 2008
Nitra, the Slovak Republic
May 22, 2008
LIST OF REGISTERED PARTICIPANTS
prof. Ing. Ľudmila Nagyová, PhD.
Zuzana Drnzíková - Ľudmila Nagyová
MARKETINGOVÝ PRIESKUM NÁKUPNÉHO SPRÁVANIA NA TRHU HYDINY A HYDINOVÉHO MÄSA
MARKETING RESEARCH OF PURCHASE BEHAVIOUR ON THE POULTRY AND POULTRY MEAT MARKET
Anotácia:
Hydinové mäso patrí k významným zložkám výživy obyvateľstva. Podiel spotreby hydinového mäsa na celkovej spotrebe mäsa na Slovensku sa v súčasnosti pohybuje na úrovni takmer 37 %. K rastu spotreby hydiny a hydinových výrobkov prispieva i rozšírenie ponuky domácich a zahraničných výrobcov. Jedna časť marketingového prieskumu spotrebiteľského správania bola venovaná problematike znalosti výrobcov. Otázky boli formulované tak, aby poskytli informácie o spontánnej znalosti výrobcov hydinového mäsa a hydinových výrobkov a preferenciách spotrebiteľov na základe kritérií výrobca, značka a krajina pôvodu. Na základe odpovedí respondentov boli formulované závery. Spotrebiteľ pri kúpe hydiny a hydinových výrobkov nepodriaďuje svoje preferencie kritériám výrobca a značka. Významný vplyv na jeho rozhodovanie má však krajina pôvodu.
Abstract:
Poultry meat is one of the important nutrition components of population. The share of poultry meat consumption on the total consumption of meat in Slovakia is on the level of 37%. Extension of domestic and foreign producers contributes to increase of poultry and poultry products consumption. One part of the marketing research of consumer behaviour was oriented to information about producers. Questions were formulated to give information about spontaneous knowledge of poultry meat and poultry products producers and preferences of consumers on basis of criteria producer, label and country origin. On the basis of respondent answers were formulated clauses. Consumer at poultry and poultry products purchasing doesn't conform by own preference criteria as producer and label. Important influence on his decisions has country of origin.